Мала чаго добрага можна сказаць пра 2020-ы год. Для мяне ён асацыюецца з пасадкамі, каранавірусам, беларускімі “выбарамі” і зноў пасадкамі. Але сёння не пра ўсю гэтую чэрнь, а пра вечнае, пра музыку. Музыку, якую я слухаў на працягу апошніх 366 дзён.
Мінулай вясной я ўжо пісаў невялікі пост пра тое, што наслухаў за апошнія 5 гадоў, а зараз вось вырашыў не адкладваць наступныя вынікі да 24-га ці 25-га, а паспрабаваць азірацца назад хоць трошкі часцей, раз на год самае яно. Пачну як і раней з ТОПа найлепшых выканаўцаў на маі думку і слых. На гэты раз для фармавання спісу я ўлічваў не толькі колькасць скроблаў на last.fm (70%), але і карэктуючы параметр пад назвай “уласныя адчуванні” (30%). Вынікі ніжэй.
Дзясятка першых:
Калі ўспомніць папярэдні год, то п’едэстал амаль цалкам новы. На першае месца ўпэўнена ўзышла спявачка, з якой у 2019-м я толькі пазнаёміўся, а потым слухаў і ўзімку, і летам. Так і наслухаў на першы радок ТОПа. Далей спіс таксама акупуюць японскія жанчыны: чароўныя і журботныя песні Aimer гучалі з маіх калонак шмат часу (у асноўным гэта былі лайвы), Yorushika за гады стала жыццёвым спадарожнікам, LiSA адно з маіх любімых адкрыццяў года, а музыка Leo Ieiri – лепшыя лекі для ўзняцця духу.
Другая палова дзясяткі пачынаецца з карэйскага рэпу. Жанр гэты я не люблю як і раней, але альбом The Movie Star запісаў у выключэнні. На сёмым месцы традыцыйна любімы кампазітар Susumu Hirasawa (зноў жа з Японіі), а вось далей новыя адкрыцці 20-га: сучасны глэм ад Starbenders і разумная музыка ад беларускага гурта Петля Пристрастия. Закрываюць спіс карэйскія дзяўчыны з LOONA, якія год таму займалі другі радок.
З выканаўцамі скончылі, а зараз эксперыментальныя навінкі! Гэтым разам, акрамя лепшых выканаўцаў я саставіў яшчэ два спісы: лепшых альбомаў і лепшых песень (па адной на кожнага выканаўцу). Правілы фармавання тыя ж, што і раней.
Дваццаць лепшых альбомаў:
- Heartbreaker (Ueda Marie)
- Penny Rain (Aimer)
- Plagiarism (Yorushika)
- 5th Anniversary Best (Leo Ieiri)
- The Movie Star (BewhY)
- Love Potions (Starbenders)
- Sun Dance (Aimer)
- Lonely Night Magic Spell (Ueda Marie)
- LEO-NiNE (LiSA)
- Technique of Relief (Susumu Hirasawa)
- Headroom (Men I Trust)
- Saved (Now, Now)
- Elma (Yorushika)
- Гул (Петля Пристрастия)
- Imploding The Mirage (The Killers)
- [12:00] (LOONA)
- [#] (LOONA)
- Back Home Again (John Denver)
- REBOOT (Wonder Girls)
- Count Three and Pray (Berlin)
Першыя пазіцыі без сюрпрызаў: Ueda Marie, Aimer і Yorushika. А вось далей можна заўважыць і некалькі новых цікавых выканаўцаў. Летам я даволі часта слухаў меладычных Men I Trust, Fazerdaze (крыху не дацягнулася до дваццаткі) і Now, Now. А бліжэй да заканчэння году ўспомніў пра Imploding The Mirage (The Killers), які выйшаў яшчэ ў жніўні, але ў той час было не да яго.
Пятнаццаць лепшых песень:
- Burglar (Yorushika)
- Nemurenu Yoru Ni (Ueda Marie)
- Ref:rain (Aimer)
- Star (LOONA)
- Bokutachi no Mirai (Leo Ieiri)
- Down & Out (Starbenders)
- Monster (Red Velvet – IRENE & SEULGI)
- Damm Gut (BewhY)
- Who loves it? (LiSA)
- Niwashi King (Susumu Hirasawa)
- Caution (The Killers)
- Remember (Wonder Girls)
- AZ (Now, Now)
- Linger On (Roy Kim)
- Love Poem (IU)
Burglar… О гэтая Burglar. Зачапіла мяне адразу, ды так, што слухаў увесь год і нават на рынгтон паставіў. Nemurenu Yoru Ni таксама закруціў да дзірак, а Ref:rain стала абсалютным чэмпіёнам сярод балад. Што да новых назваў і імёнаў. Monster ад юніта Айрын і Сыльгі з Red Velvet лепшая k-pop песня майго года, Linger On тыповая для Роя балада, але з гісторыяй, што паўплывала на колькасць маіх праслухоўванняў. Love Poem IU не лепшая, але таксама вельмі кранальная балада.
Такі вось максімальна японскі выйшаў год, цікава якім апынецца наступны.